Dumle-muffins

I dag har det bakats dumle-muffins. Och de växte mer i ugnen än vad lakrits-muffinsen gjorde i går. Lakrits-muffinsen blev tyvärr helt platt och skrynkliga ovanpå. I lakrits-muffinsen var det bara i  en tesked bakpulver, medan det i dumle-muffinsen var två teskedar. Så fom nu är det två teskedar i alla smetar; oavsätt vad receptet säger. Eller kanske inte. Ska nog vänta med att börja göra om recepten tills jag har bakat mer än två gångar.

Nu har jag hela frysen full av muffins och cupcakes. Tur jag ska på picnic i morgon så jag kan bli av med lite.

Mitt resultat ser exakt ut som bilden i receptet!
Utöver att jag har ett vackert standlandskap i bakrunden och inget lant-fjant

Kommentarer

  1. De var jättegoda! Bara en aning söta/sockriga. Muffins brukar ju ofta vara lite grövre men med en god extrasmak (dumle). Utom det var en supersaftig och god! Mums

    SvaraRadera
  2. Ps, om du tappar min matteus tallrik från balkongen kommer jag halshu**** dig...

    SvaraRadera
  3. Den var jättegod och saftig tyckte både jag ock Neo men aningen söta. Om du ska stoppa i massa söta ingredienter kan det vara läge att dra ner på sockret? Och btw när det gäller bakpulver så fungerar också ägg som ett "växtmedel" i bakverk ;-)

    SvaraRadera
  4. Det här var en smakmässig höjdare som slog Rocky Road!
    Utseendet var inte lika iögonfallande som Rocky Road men smaken är ju det viktigaste!

    SvaraRadera
  5. Hej Lena
    Smakade förträffligt tycker jag och behöver inte någon större förändring av recept. Tar gärna en till när det finns.

    Kramers
    Magnus HP

    SvaraRadera
  6. Något söt med lagom mjuk god kola och knaprigt utsökt lock.
    Började med att ta den ur formen och åt kolan först och avslutade med locket vilket var en bra ordning då den bara blev godare och godare då. Betyg över medel.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar