Lakrits-cupcakes II

Jag har igen bakat samma lakrits-cupcakes som förra dagen. Jag ville prova med mer turkisk peppar i, och nu har jag dublat mängden av detta. För säkerhets skuld plockade jag då också bort 25% av sockret; gissningsvis är det ganska mycket socker i turkisk peppar.

I hälften testade jag också att hacka lakrits-konfekt och hade i toppingen. Inte så lyckat eftersom det fastnade i tyllen när jag skulle spritsa. Fast biterna var betydligt mindre än öppningen i tyllen så fastade de. Jag hade hoppats att de skulle synas i toppingen, men det gör de tyvärr inte.

Maxime äter en nu, och jaghar smakat en tugga. Betydligt mer lakritssmak, så jag tror jag är nöjd. Får höra vad mina träningsväninnor tycker i morgon; vi ska luncha.

Kommentarer

  1. Tack Lena! Jag är imponerad över hur otroligt snygga dessa cup cakes som vi fick på lunchen var!! Och goda också! Det som jag tycker kan förändras är storleken, de borde göras lite mindre så att man nästan önskar att de var lite större. Du går från 0 till 100 på en gång! Du kan redan baka! Jag skulle vilja smaka några med blåbär nästa gång!!//Lotta

    SvaraRadera
  2. Återigen har du lyckats göra härligt goda cupcakes!
    God smak på både bulle och topping, älskar lakritskonfekten på toppen! Kände tyvärr ingen lakritssmak i bullen utan endast choklad men det kanske ska vara så?

    SvaraRadera
  3. haha...ja du Lena dom var toppen goda, ser framemot nästa gång vi ses och vad du har hittat på för skapelser då...//Maria

    SvaraRadera

Skicka en kommentar