Leilas Smore’s whoopies

Dagens bakst är Leilas Smore`s whoopies. En whoopie är som en hamburgare där bröden är gjorda av smet och man fyller dem med något sött och gott.

Dessa är fyllda med båda marsmellows och Nutella, och jag var ganska säker på att de skulle bli för söta. Men så tyckte inte jag att det blev alls. Självklart söta (bakverk ska vara söta), men inte så att man egentligen vil kräkas efter två bitar.

Sen är jag inte överbevisad om att whoppies är min kopp te, men det är ju inte whoopiesens skuld. Jag röstar i stället på cupcaksen.

Kommentarer

  1. Jag tyckte att denna vann pluspoäng för att vara för mig en ny bekantskap - en whoopie!
    Helt klart annorlunda och rolig.
    Den var dessutom mkt god och jag instämmer i att den inte blev för söt.
    Upplevelsen var därutöver att det var en proffsig pjäs.
    En personlig reflektion, detta då smaken bekant är som en bak, är att marsmellows inte är min kopp te. Men det är det ju andra som kan tycka annorlunda om.

    SvaraRadera
  2. På det stora hela en mycket positiv upplevelse! Jag var inställd på maräng i mitten så det blev en överraskning när man greppade tag i den. Mycket god, marshmallows är till skillnad mot föregående recensent min kopp te, så det blir fyra bullar av fem från mig.
    /Christer

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte den var god men kunde gärna ha varit lite sötare.

    SvaraRadera
  4. Jag var liksom Christer inställd på maräng i mitten så det blev en lite negativ överraskning då mina smaklökar inte gillar marshmallows. Men utseendet ger jag fyra bullar för.
    /Agge

    SvaraRadera

Skicka en kommentar