Mini Rocky Road cupcakes

I fredags fick jag de finaste mini-muffinsformar från snällasta Lisa så nu testade jag mini Rocky Road cupcakes.

Samma recept som senast, men dels fick jag nu tag på pekannötter, dels hade jag marsmellowsen i smeten och inte ovanpå, dels (svårast) visste jag inte hur jag skulle översätta stektiden för normalstora cupcakes till minicupcakes. Varje plåt tar tolv cupcakes, och jag fick ut fyra. På den sista hittade jag en bra stektid, tyckte jag. Lite mer än halva tiden de normalstora steker. Så nu vet jag det!


Teamwork vid spritsandet av toppingen. Jag spritsar, Nina vrider cupcaken och Viveca filmar. Måte varit en bidragande orsak till att Loreen vann just när vi åt dessa!

Kommentarer

  1. Supergoda!
    En 10:a helt enkelt.

    SvaraRadera
  2. Utseendet är väldigt lockande, ser väldigt god ut.
    Och man blir inte besviken. Fantastisk god.
    Min favorit så här långt.

    /Leif

    SvaraRadera
  3. De var väldigt snygga! Men jag tror de skulle ha vunnit på att gräddats lite till. Typ en minut.

    //Anna.o

    SvaraRadera
  4. Testade dina whoopisar fg vecka, helt ok men ngt torra/sega. Dessa cupcakes var ngt helt annat! Saftig muffin och perfekt topping. Men bäst av allt var att den lilla storleken gjorde att man bara ville ha en till..., och en till...
    Mandelvarianten fungerade bra också.
    10 av 10

    SvaraRadera

Skicka en kommentar