After Eight cupcakes

Dagens cupcake: After Eight

Dagens lärdomar:
  1. Fyll inte formarna mer än 2/3 även om det bara är smet kvar till en cupcake. Då får jag helt enkelt grädda endast en cupcake sen. Dessa blev absolut för stora.
  2. Tryck ner After Eight-bitarna ordentligt i smeten så de inte smelter ovanpå den bakpulverstinna och växande cupcaken och rinner ner på utsidan undwer gräddningen. Och kletar ner cupcakeformen totalt.
  3. Det funkar inte när receptet säger kring toppingen: "Pepparmintsolja efter smak". Jag har ingen smak; jag är nybörjare och behöver exakta mått. Först blev det för lite, sen blev det för lite, sen blev det för mycket. Fast jag har bara smakat på toppingen, dvs inte smakat toppingen i kombination med cupcaken. Jag vet helt enkelt inte hur själva cupcaken smakar än.
Dagens bild:

Kommentarer

  1. härlig cupcake!
    Jag tycker after eight var fint inslag, och är personligen förtjust i just chokladscupcakes.
    På begäran, feedback på potentiella förbättringsområden enligt mina smaklökar; konsistensen var ngt smulig på själva muffinsen och går den att få snäppet saftigare tror jag att den kan bli en vinnare!

    SvaraRadera
  2. Mmmm... gott.
    Perfekt balans mellan mint- och choklad-smak.
    /Leif

    SvaraRadera
  3. Som vanligt gott! Men tyckte inte det var ngn tydlig karaktär på smaken... även kladdig dvs svår att äta med händerna. Gör en ny sats så testar vi igen! :-)

    SvaraRadera
  4. Jag är ingen After Eight eller mintälskare överhuvudtaget men jag tyckte ändå att den var jättegod. Den tjocka fyllningen slukade jag direkt. Själva muffinsen tog jag sist. Sen var jag ganska mätt så min enda invändning är nog att den kunde varit hälften så stor..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar