Leilas After Eight cupcakes II

När jag för ett litet tag sen testade att baka After Eight cupcakes så var det fler som tyckte att mintsmaken var för anonym; att den bara anades och inte kändes riktigt. Jag håler helt och hållet med, smaken var för otydlig.

Så nu stoppade jag ner två bitar (brutna i mindre bitar) After Eight i varje cupcake, och två teskedar pepparmintsarom i toppingen. Tyvärr gör pepparmintsaromen att toppingen blir alldeles för tunn, så nästa gång åker det i mer choklad. Problemet från senast med att After Eight-bitarna smälter och rinner ner långs sidorna på muffinsformerna kvarstog dock, till trots för att jag bara fyllde formarna 2/3 och tryckte ner After Eight-bitarna ordentlig i smeten. Men jag tror detta löser sig genom att använda lite högre formar och fylla dem bara till hälften. Jag testade också att grädda cupcaksen lite kortare eftersom mina chokladbakverk tenderar att bli lite torra. Detta har också kommenterats, och jag håller med.

Jag är nu nöjd med smaken på dessa, men nästa gång får jag jobba lite mer med utseendet!

Kommentarer

  1. Sådärja, riktigt saftiga och med mycket AE-smak, gott! Men som du skriver måste du jobba mer med utseendet nästa gång (som jag ser fram emot)...

    SvaraRadera
  2. Den var underbart god Lena! Passade perfekt till en stor kopp kaffe på eftermiddagen. Utseendemässig så är de ännu inte i klass med de andra, men smakmässigt en klar ledare.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar