Snickers-cupcakes

När jag bakade mina After Eight cupcakes II så hade jag inte tillräckligt med After Eight-bitar kvar för alla cupcakes. Dock hade jag några Snickers liggande.

Jag skivade Snickersarna i halvcentimerters skivor och tryckte ner fyra bitar i varje cupcake. Se till att trycka ner dem under ytan eftersom cupcaksen växer ganska mycket när de gräddas och Snickersbitarna i alla fall letar sig fram över ytan.
Jag delade toppingen jag hade gjort för After Eights cupcaksen i två delar och sparade den ena för Snickers-cupcaksen. Dvs jag skippade peppermintsaromen i denna delen. Dock blev inte toppingen tillräckligt stel för att spritsa snyggt även utan pepparmintsarom, och jag smälte ner ytterligare 75 gram mörk choklad. Och då blev konsistensen perfekt. Sen garnerade jag med jordnötter. 


Jag har gjort mina första egna cupcakes utan att följa ett recept till punkt och pricka! Visserligen endast genom att byta ut en choklad mot en annan och ändra lite i toppingen, men jag har satt ihop mitt första egna recept. Och jag är riktigt nöjd med hur de smakar. De smakar mycket Snickers, vilket jag tycker är viktigt.

Så här såg det faktiskt ut när jag åt min Snickers-cupcake i går kväll

Kommentarer

  1. Dom var goda, med mastig choklad på toppen, det enda jag saknade var att den borde ha serverats med en cognac eller rom./ Björne

    SvaraRadera
  2. Choklad och jordnötter är en oslagbar kombo. Dessa energirika cupcakes hade passat perfekt på Vätternrundan om dom hade varit lättare att få i ryggfickan... Saftiga! Om jag ska vara ngt kritisk var smaken lite opersonlig pga av bitarna med Snickers. Kanske jordnötter och egen kolasås nästa gång?

    SvaraRadera

Skicka en kommentar