Ballerina kladdkaka cakepops

I kväll har det tvättats inför Paris-semestern som börjar på fredag, samt gjorts Ballerina kladdkaka cakepops. Cakepops är kaksmulor blandat med något geggigt som mjukost eller jordnötssmör, formade till kulor och satt på en pinne.

Jag bytte ut den mörka chokladen mot Marabou mjölkchoklad eftersom jag tänkte att det skulle bli lite väl mycket mörk choklad annars. Jag kunde gärna haft snyggare strössel; det jag använde är mer roligt än snyggt. Men det var allt jag hade hemma.

Gott smakade det i alla fall; jag har precis testat en.


Under semestern kommer jag gissningsvis inte att baka (även om jag ska låna en privat lägenhet), så vi säger som så att jag återkommer i augusti med nya bakverk.

Trevlig sommar!

Kommentarer

  1. Mycket goda, och perfekt till morgonkaffet. Lagom storlek också. //B

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt goda, bra frukost.
    Kommer försöka mig på att göra dessa själv.

    SvaraRadera
  3. Otroligt mumsig, krämigt syndig! Den hade nog varit väldigt god med mörk choklad också. /K

    SvaraRadera

Skicka en kommentar