Cookies & cream samt sköldpadds chokladcupcakes

Denna gången har det bakats två experiment. Jag köpte sköldpaddschoklad på tax-freen på Kastrup när jag för ett tag sen var i Palanga, och var sugen på att testa att stoppa dem i cupcakes.

Jag använde receptet för Mia Öhrns jurdgubbscupcakes för kakan (minus citron), och la de tio sköldpaddorna jag hadde ovanpå precis innan de åkte in i ungen. Detta är de som har grön, orange eller rosa form.


Eftersom jag inte hade tillräckligt med sköldpaddschoklad för alla så sprang jag ner på min minilivs i huset och köpte Marabous Sensation Cookies & Cream som jag också la ovanpå resterande precis innan gräddning. Detta är de med blå form.


Toppingen gjorde jag enligt Leilas recept för Bounty cupcakes, men jag använde Marabou mjölkchoklad i stället för mörk choklad.

Helt ok tycker jag själv, absolut inte det godaste jag har bakat. Själva cupcaken tyckte jag blev lite torr, men det kan också bero på att jag glömde frysa in dem på kvällen innan jag la mig. Sen tyckte jag godiset i också var endast ok, det blev inte lika gott som de jag tidigare har bakat med Snickers eller Bounty.

Jag får nog experimentera vidare med något annat!

Kommentarer

  1. Back :D

    Den här var god, jag är dock biased eftersom jag tycker väldigt mycket om sötsaker :) Jag smakade på Marabou-varianten och den var väldigt söt, på gränsen till för sött t o m för mig.

    Jag tyckte dock om överraskningen i botten på cupcaken :) gjorde att det blev lite saftigare och godare.

    Inte det godaste hittills men den skulle jag utan problem kunna bjuda på.

    /Jonas

    SvaraRadera

Skicka en kommentar