Lakritscupcakes med citrontopping

Jag havar i går och handlade olika lakritsgrejer för 400 kr på Lakritsroten på Sveavägen. Och självklart var jag tvungen att gå hem och baka något av nyförvarvet.

Valet föll på lakritscupcakes med krämig citrontopping som jag hittade hos Annicake. Dock tyckte jag att det verkade länge att grädda mini-cupcakes 12-15 minuter, så jag stack en bakpinne i dem efter åtta minuter, och eftersom de verkade vara färdiga då så tog jag ut dem.

Jag hade i lakrits-pulver och -essens enligt receptet i själva cupcaksen, men jag tyckte att det kunde varit mer lakritssmak på dem. Som tur var så hade jag också köpt saltlakrits-strössel, och jag tycker det räddade lakritssmaken. Nesta gång tror jag att jag ska skaffa lite gul hushållsfärg for topingen, jag tror det skulle göra det hela lite festligare.


Lakrits och citrom cupcakes



Lakrits och citrom cupcakes



Kommentarer

  1. Lagom storek denna gång och mycket god smak. Hade passat perfekt till en liten stark kaffe. Gul färg tror jag också gör det hela lite festligare. /Johan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar