Mini-cupcakes med Bounty

Jag har igen bakat Leilas Bounty cupcakes, denna gång med bakpulver i stället för utan. Faktiskt tyckte jag inte att de växte så avsevärt mycket mer med bakpulvret i, men det är ju alltid en hit att ha i alla ingredienter.

Jag gjorde mini-cupcakes denna gång, och det blev 36 stycken. I vanliga fall ska det vara 1/2 Bounty-stång i varje cupcake, men med minisar blir det för mycket. Jag delade därför varje stång i sex bitar och la en bit ovanpå varje cupcake precis innan gräddning. Om Bountybiten läggs med skärsidan ner mot smeten så blir det lite Bounty i varje tugga, och inte allt i samma tugga som det blev där jag ställde ner biten på högkant. Jag gräddade varje plåt nio minuter, och de blev då perfekt konsistens.

Jag tycker dessa blev riktigt bra.

 

Kommentarer