Snickers cupcakes II

Bakandet är igång igen efter att bakerskan har varit en sväng på Sicilien och ätit glass samt en ock annan canolli.

Innan sommaren bakade jag av en tillfällighet jättegoda Snickers cupcakes. Jag ville nu verifiera att jag kan göra fantastiska cupcakes med Snickers. Eller var det hela bara nybörjartur? Nu får jag veta.

Receptet är exakt samma som senast, Leilas After Eight men utan After Eight och mintdropperna.

Dock testade jag de nya metalltyllarna jag har klickat hem från Kakburken. Jag testade nu 1M, men blev inte jättekompis med den. Hmmmm, den kändes för spetsig. Som tur är så beställde jag fler.

Kommentarer

  1. Är egentligen inte förtjust i jordnötter, men pillade jag bort dessa ovanpå blev det lagon dos som helhet.
    Jag ger plusbetyg på den saftiga muffinsen som helhet mkt god!

    SvaraRadera
  2. Detta var riktigt smaskigt!
    Kombon med jordnötter och choklad är kanon!
    Träna på den en gång till så ställer jag upp och provsmakar! ;)
    /Per

    SvaraRadera
  3. Väldigt fina och tilltalande, underbar smak, men för stor. Det blev för masigt... Försök att baka dem i mycket mindre formar nästa gång. /Johan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar