Mojito cupcakes

Jag har bakat mojito cupcakes efter ett norskt recept. De ser för jävliga ut och smakar för jävligt. Ska aldrig mer testa norska recept!

Jag har fått en norsk cupcakesbok från min mamma skriven av Ingrid Hancock Bjerknes. Boken är jättefin, och mojito cupckesen ser jättefina ut på bild.

Allt gick fel:

  • Själv cupcaken smakar inget
  • Mojito-sirapen smakar alldeles för mycket socker
  • Toppingen smakar inget, och är som en soppa. Jag har haft i sex dl florsocker, och den är fortfarande för lös. Någon flor-måtta får det vara.
Här är boken, fast på svenska. Tydligen gavs den ut i Sverige förra veckan. Och inte hittar jag något recept att länka till heller. Jag har i stället tagit en dålig bild på receptet i boken.





Så här borde de ha sett ut

Kommentarer

  1. Som sagt ingen höjdare. De såg bättre ut på bilden. /Johan

    SvaraRadera

Skicka en kommentar