Obama-vann-After-Eight-cupcakes

Jag var i går så övertygad om att Obama skulle vinna valet i USA så jag bakade segertårtan redan i går!


Tredje gången gillt kring After Eight cupcakes. Som vanligt utgårr från Leilas recept, men modifierat lite:

· Fyll varje form endast halvfull, cupcaksen växer mycket under gräddningen
· Två bitar after Eight Tryckt ner i varje cupcakesform. Tryck ner de ordentlig,det blir väldigt kletigt om After Eighten rinner utanför
· 2 ts pepparmintsolja i toppingen
· 100 g extra choklad i toppingen eftersom pepparmintsoljan gör den extra rinnig
· Stick ner en bit After Eight i toppingen som pynt



Som vanligt; hovfotograf är Jonas Ernestes

Kommentarer

  1. Detta var en fullträff med After Eight! Riktigt maffiga med fyllig choklad- och mintsmak.
    /Per

    SvaraRadera
  2. Är mkt tacksam över att Obama vann så jag fick chansen att smaka. Saftig muffins, lagom After Eight-smak, full pott! Men kanske den var ngt stor...

    SvaraRadera
  3. Mycket god! jag gillar After Eight. Bra balans. Kanske något mäktig för mig som VV. Men det gör inget!

    SvaraRadera
  4. De ser jättegoda ut på bild, men de var ju slut nu när jag kom. :(

    De förra jag hann äta var supersmarriga. Snygga, lagom stora o muffinskakan inte för torr. Det gröna kletet uppepå äckligt grönt men gott. Vill gärna ha fler / Ulrika

    SvaraRadera
  5. Mmmm, choklad och mint. God men mäktig. Förra veckans lakritscupcake var snäppet godare.

    SvaraRadera
  6. Det godaste i cup cake väg som jag har ätit! supersmarrigt! :) /Sofie

    SvaraRadera

Skicka en kommentar