Brownie med fyra sorters choklad

Jag hade köpt påskägg på rea efter sommaren (!) och ville göra en ny version av påskbrownien jag gjorde tidigare. Till trots för att jag själv tyckte den var lite tråkig pga lite fyllning i den så fick jag väldigt bra återkoppling när jag tog med den till jobbet. Så då var ju receptet värt att utveckla...


Riktigt god och chokladstinn blev denna brownie. Dock blev den både lite bränd ovanpå och kunde varit mjukare inuti, så gräddningtid 20 min är nog bättre. 


Smeten:

170 g smält smör
150 g socker
3 stora ägg
250 g smält mörk choklad
150 g Nutella
100 g mjöl
30 kakao
1 tsk salt
160 g små chokladägg (två påser från Anton Berg)

Ovanpå:

150 g krossad mörk choklad och små chokladägg

Form och ugn:

20x30 cm form
Gräddas 25 min på 175 grader varmluft

Hur:

1. Vispa smält smör och socker riktigt fluffigt
2. Ha i äggen och fortsätt vispa
3. Ha i den smälta chokladen och chokladkrämen och vispa
4. Blanda de torra ingredienserna och rör in dem i smeten
5. Blanda i hela chokladägg
6. Lägg smeten i formen
7. Strössla över den krossade chokladen och några chokladägg
8. Grädda



Kommentarer